با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ب.ظ

معنای شعر سخن

با اینکه سخن به لطف آب است             کم گفتن هر سخن صواب است

هر چند حرف و سخن مثل آب لطیف و پاک می باشد اما کم سخن گفتن دارای ارزش می باشد


آب ارچه همه زلال خیزد                    از خوردن پر ملال خیزد

اگر چه آب زلال و پاک است اما اگر زیاد خورده شود باعث ناراحتی می شود


کم گوی و گزیده گوی چون در            تا ز اندک تو جهان شود پر

کم صحبت کن و تلاش کن سخنان تو مانند مروارید ارزشمند باشد تا از سخنان تو همه جهان بهره مند شوند


لاف از سخن چو در توان زد               آن خشت بود گه پر توان زد

سخن کوتاه ارزشمند است و مینوان به آن افتخار کرد اما زیاده گویی مثل خشت زدن است و افتخاری ندارد


یک دسته گل دماغ پرور           از خرمن صد گیاه بهتر

یک دسته گل خوشبو که به روح طراوت و تازگی بدهد بهتر از مقدار زیادی گیاه (گلستان)است که بو و خاصیتی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۸
ام البنین نعمتی

نظرات  (۴۱)

خیلی خوب بود. استفاده بردم
پاسخ:
سلام خوش حالم که برایتان مثمر ثمر بوده است 
عالی
عااااااااااالی بود. متشکرم
ممنون عالی بود
پاسخ:
سلام شب بخیر از اظهار لطفتان سپاسگزارم
عالی بود
پاسخ:
سلام نظر لطفتان است 
سلام سپاس از زحمتتان
پاسخ:
سلام شب بخیر از همراهی شما سپاسگزارم
مرسی خیلی خوب بود👍👍👍👍👍👍👍👍😉😉😉😉😉
پاسخ:
سلام شب بخیر از لطفتان سپاسگزارم
سلام .ممنونم عالی بود ❤
پاسخ:
سلام شب بخیر از لطف بیکران شما سپاسگزارم
عالی بود خیلی خوب بود احتیاج داشتم
پاسخ:
سلام شب بخیر خوش حالم که توانستم کمکی نمایم در صورت نیاز پاسخگوی سوالاتتان خواهم بود. از توجه شما ولطفتان سپاسگزارم
خیلی ممنون
از معنی ها استفاده کردم
خیلی خوب بود و کمکم کرد واقعا از زحمتتون ممنو

پاسخ:
سلام خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که کمکتان کرد
ممنون  عالی بود. خسته نباشین🌺🌺
پاسخ:
سلام . خواهش میکنم و متشکرم
خیلی ممنونم .عالی بود.
پاسخ:
سلام خواهش میکنم
مرسی ممنون
پاسخ:
سلام خواهش میکنم
بسیار عالی بود استفادهی زیادی کردم
پاسخ:
 سلام خوش حالم که توانستم کمکی اندک نمایم .
زکات علم نشر آن است شما زکات خودرا پرداخت نمودید ممنون ام
پاسخ:
سلام سپاسگزارم
سلام.لاف در لغت به معنی خودستایی کردن و دعوی باطل کردن معنا می شود، چرا در اینجا به معنی سخن کوتاه معنی شده است؟؟؟ باتشکر 
پاسخ:
سلام با پوزش از اینکه دیر به سوالتان پاسخ دادم منظور آن است که سخن برجسته و پر معنا می تواند خود نمایی کند و در اینجا خود نمایی برای سهولت درک مفهوم شعر ارزشمند معنا شده نه سخن کوتاه با سپاس از توجهتان
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۹ امید پریدل
س 
ب ع ب 

ممنون استفاده کردم
 سلام ازش خیلی استفاده بردم ممنون برای مدرسه ام میخواستم


💝Mamnoon alii bood. azash estefade kardam..mer30
💝Mamnoon alii bood. azash estefade kardam..mer30
 ببخشید نظر قبلیم اشتباه بود من خوب به اون دقت  نکردم
با سپاس
واقعا اونا که درس نمی خونن میان اینا رو نگاه میکنن منو باش فکر کردم اینا شعر غیر درسی ه
(از شما بسیار زیا د متشکرم)۰
عاللللللللللللییییییییییییییییییییییی
سلام متشکرم
سلام متشکرم
خیلی ممنون از لطفطون لطفا چیز دیرم بگذارید
تشکر تا بی نهایت
عالی عزیزم
دوسش داشتم به دردم خورد
استادمون گیر داده بو بیارین بیارین
خوب بود استفاده کریم ممنون
۱۶ آذر ۹۵ ، ۲۰:۵۰ عرفان ابراهیمی
آقا واقعا ممنون عالی بود 
ممنونم.
پسرم یرای امتحانش به معنی شعراحتیاج داشت.
پاسخ:
سلام عزیزم خوش حالم که توانستم کمکی کنم
سلام با سپاس فراوان از سایت شما بسیار بهره مند شدم
خوب بود عاللللللللییبییییییییییی
سلام .شعر بسیار روان و ساده معنی شده .ممنون 
ممنون از لطفتون

درود بر تو

سلام خیلی ممنونم که این پاسخ ها را گذاشتید اگر میخواستم تحقیق کنم خیلی طوول میکشید واقعا معانی درستی را نوشته بودید 

خیییلی ممنونم

خسته نباشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی