با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ب.ظ

لذت مطالعه

چه از درس و امتحان خوشتان بیاید چه نیاید سالهای تحصیل دوره ای از زندگی بوده و نمی توانید از آن فرار کنید .پس به جای آنکه از آن هیولای ترسناکی بسازید به دنبال آن باشید که چگونه از آن لذت ببرید

مهم نیست دانش آموز چه مقطعی هستید چرا که همه نیازمند برنامه ریزی هستید تا از اتلاف وقت جلو گیری نماییدو نسبت به اهدافتان شناخت پیدا کرده و آنها را به 2 دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید.نکته بسیار مهم هنگام مطالعه و برنامه ریزی برای دروس این است که چگونه مطلبی را یاد بگیریم و فراموش نکنیم اگر برایتان پیش آمده که مطلبی را می خوانید و چند روز بعد فراموش می کنید نترسید آلزایمر نگرفته اید به خودتان تلقین نکنیدکه حفظیاتم بد است . به خود القاب گوناگون نچسبانید و یقین داشته باشید برای هر دردی درمانی هست .

برای یادگیری بهتر به نکات زیر توجه نمایید:

1-برای خواندن از یک تیتر شروع کنید تا به تیتر بعدی برسید چرا که ربط دادن جملات جدا از هم و تبدیل آن به یک مفهوم کلی برای مغز دشوار است و زمان زیادی صرف آن می شود و نتیجه ای در یادگیری ندارد هنگام خواندن بهتر است بدون صدا و حرکت لب و فقط با چشم مطالعه شود.

2-هر چه مطلب بیشتر خوانده شود درصد فراموشی کاهش می یابد اگر 4 بار مطلبی را مطالعه کنید میزان فراموشی به 10 در صد می رسد.

3-وقتی می نویسید مطلب از طریق دو حس لامسه و بینایی وارد دو مرکز مختلف مغزتان می شود و به همین دلیل از طریق نوشتن مطالب را بهتر یاد می گیرید.

4-وقتی در کلاس به صحبت معلم گوش می دهید اطلاعات کسب می کنید پس تمرکز داشته باشید و قبل از تدریس معلم حتما نگاهی به مطالب درس داشته باشید.

5- به مطالبی که یاد می گیرید علاقه نشان دهید و هر مطلب را حداقل 4 بار در طول هفته بخوانید.

6- مکان مناسبی را برای مطالعه پیداکنید که دما و نور مناسب داشته باشد و دور و برتان هم شلوغ نباشدتا حواستان پرت نشود.

7-پس از هر نیم ساعت یا 45 دقیقه مطالعه یک ربع استراحت نمایید تا آمادگی بیشتری برای ادامه کار داشته باشید.

8-برای آسان کردن مطالب آنها را به صورت داستان در آورید یا تصویری از آن طراحی کنید یا فرمول ها و نکته ها را به صورت شعر در آورید .

9-معلم بازی کنید و سعی کنید آنچه را آموخته اید هر چه سریعتر به کسی آموزش دهید و فکر کنید اگر جای معلم بودید چگونه این مطالب را آموزش می دادید.

10- و در آخر اگر از کامپیوتر جهت یادگیری استفاده می کنید سراغ سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر نشوید.

برگرفته از روزنامه همشهری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۶
ام البنین نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی