با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۱۷ ب.ظ

معانی اشعار هفت خان رستم

خروشید و جوشید و برکند خاک                ز سمش زمین شد همه چاک چاک

ناراحت و عصبانی شد و زمین را کند      به صورتی که زمین در اثر سم او تکه تکه شد


بزد تیغ و بنداخت از بر ،سرش             فرو ریخت چون رود ،خون از برش

با شمشیر سر اژدها را از بدن جدا کرد        و خون مانند رود از بدنش جاری شد


بینداخت چون باد ،خم کمند              سر جادو آورد ناگه به بند

رستم به سرعت باد طناب خود را پیچاند و به سمت جادوگر پرتاب کرد و سر او را به بند کشید


میانش به خنجر به دو نیم کرد        دل جادوان زو پر از بیم کرد

رستم با خنجر خود کمر جادوگر را دو قسمت کردو با این کار دل جادوگران دیگر پر از ترس شد


چو رستم بدیدش بر انگیخت اسب     بدو تاخت مانند آذرگشسب

وقتی رستم او را دید اسب خود را حرکت داد     و مثل آتش با سرعت به او حمله کرد


سر و گوش بگرفت و یالش دلیر     سر از تن بکندش به کردار شیر

رستم سر و گوش و موهای گردن او را گرفت   و مانند شیری شجاع سرش را از تن جدا کرد


ز بهر نیایش سر و تن بشست           یکی پاک جای پرستش بجست

رستم برای نیایش و صحبت با خدا سر و بدن خود را شست   و محلی پاک را برای ستایش خدا جست و جو کرد


از آن پس نهاد از بر خاک ، سر     چنین گفت : کای داور دادگر

سپس سر خود را بر خاک گذاشت و سجده کرد    و گفت ای خدای قاضی و عادل


ز هر بد تویی بندگان را پناه      تو دادی مرا ، گردی و دستگاه

تو بندگانت را از هر شر و بدی پناه می دهی   خدایا تو هستی که به من پهلوانی و مقام وتوانایی دادی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۹
ام البنین نعمتی

نظرات  (۷۳)

عالی بود خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که توانستم کمکتان نمایم 
دمت گرم عالی بود
پاسخ:
سلام سپاسگزارم
دمتون گرم عالــــــــــــــــــــی
پاسخ:
سلام خواهش میکنم داداش قابل نداشت
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد........................................................
عالی بود
خیلی عالییییی
دستتون درد نکنه
عالی بود .خیلی هم مفید بود

ممنونم خیلی عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییی بوووووووددد گگگگگگگگگگگگگگگگگگللللللللللللللللللل مممممممممممنننننننننن

 

عالی بود

واقعا ممنون خیلی کمکم کرد خیلی ممممممممنووووووون مرسی ایشالا هر آرزویی داری برآورده بشه بازم ممنوووووون😄😄😃😃😃😃😃😃😃
چیز خوبی را گذاشته اید اما ان چیزی که من مخوام میست
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییبودددددددددددد
ممنون .خوب بود.
 واقعا عالی بود دمت گرم
ممنون
ععععععاااااااااااللللیییهههههه
عالی بود،خیلی کمکم کرد.
good . thank you
خیلی زیبا بود

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود به من که خیلی کمک کرد

خیلی ممنون موفق باشید
باسلام خسته نباشین خیلی قشنگ بود


خیلی ممنون موفق باشید


التماس دعا یاعلی
عالییییی من ششم بودم درس هفت خوان رستم درسمون بود باید معنی شعرهارو بنویسیم و این خیلی به من کمک کرد عالییییییییییییییییییییییییییییی بود واقعا معرکه بود
۲۶ آبان ۹۵ ، ۱۲:۴۵ سلام واقعا خوب بود
للللللللل
قربونت عالی بود
ممنون.خیلی عالی بود. والی جالبه که همه فارسی ها رو به عربی ترجمه کردیم تا بفهمیم!
خیلی خوب بود واقعا میگویم












دمتون گرم ایول همه را تقلبی  نوشتم  ممنون
سلام خیلی عالی بود  ممنون که منو  از دست  معلمم نجاتم دادید
بدک نبود
باسلام خسته نباشید واقعا خیلی زیبا بود
خیلی عالی بودددد♥°°
واقعا عالیییییییییییی بود بهم خیلی کمک کرد :)
عالییییییی بود
سلام خیلی عالی بود واقعا به دردم خورد.
واقعا کمکم کرد ممنون
عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییی
خیلی جالب نبود . بچه ها دقت نکردن . معنی شعر  در یک بیت اشتباه بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد.
عالی بود منم درسم از هفت خان بود خیلی به  دردم خورد واقعا مرسی               THANKS
علی بود ...ممنون ازلطفتون

عالی بود ...ممنون ازلطفتون

ععععععععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییی
ببببببببببببببووووووووووووووووووووووووووددددددددددددددددممممممممممممررررررررسسسسسسسسسسییییییییییی
واقعا عالی بود
خوب بود 
خیلی عالی وکاربردی بود واقا ممنون
ممممممررررررررسسسسسسسسییییییییی

لبیباب
goooooooooooooooooooooooooooooood
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۷:۵۴ آریوبرزن
عالی بود ممنون 👍 دمتون گرم 😊

۰۷ دی ۹۵ ، ۲۱:۳۶ حسین رشنو
سلام معنی این شعرها خیلی به من کمک کرد زیرا درس دخترم به این درس رسیده بود و من معنی این شعرهارا انطورکه بایدوشاید بلد نبودم  و بعد از اینکه  دخترم شعرها را میخواند ومعنی میکرد سپس من معانی درست تر وروانتر  را از روی این معانی که گذاشته بودی برایش میگفتم انشالله که خدا اجرتان بدهد.
پاسخ:
سلام متشکر و سپاس ان شاالله که موفق باشند
۱۷ دی ۹۵ ، ۲۳:۲۴ زینب نوری
خیلی به من کمک کرد ممنونم

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیه

مرسی عزیز

 خوب بود


 ممنون فقط یه
 

جاش اشتباه فقط  
۲۶ دی ۹۵ ، ۱۷:۲۶ پرهام نوبخت
خیل_____________________________________ی عال______________________________________ی
بود

خیلی عالی ممنونم به من خیلی کمک کرد
سلام داداش خیلی عالی بود وکمک زیادی در درس خوندن به من کرد........دمت گرم.
از سایت خوبتان ممنون هستم.
خیلی ممنون واقعا بهتون افتخار میکنم که سایت خوبی دارید متشکر
ممنون . عالییییی بود.
۱۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۷ عیسی هانی اصل
عالی دمتون گرم
۱۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۹ عیسی هانی اصل
عالی دمتون گرم
بسیار عالی بود دم همتون گرم سپاس گذارم
بعله من هم تازه دیدم معنی مصراع اول بیت سوم کاملا غلطه
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود واقعا به دردم خورد
خیلی چیز خوبیه ولی چیزی که من می خوام نبود
 سلام خیلی چیز خوبیه ولی چیزی که من می خوام نبود

اصلا خوب نیست نتونستید به من کمک کنید

پاسخ:
سلام و شرمنده
شاید اگر میدانستم سوالتان چیست پاسخ میدادم
۱۴ آبان ۹۸ ، ۲۳:۰۸ Haaaaaammmmmiiiidyyy

بسیار عالی بود

عالی ودرجه یک👍👍👍👍👍👍👍👍

خیلی عالی وکامل بود 👍👍👍👍👍👍

واقا از نویسنده ی این متن ها سپاس گذارم 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😊😊😊😊😊😀😀😀😁😁😁😂😂😂😆😆😆😅😅😅😄😄😄😃😃😃😘😘😘🙌🙌🙌🙌🙌💟💟💙💙💚💚💚💗💗💗💗💗

پاسخ:
خوشحالم که توانستم کمکتان کنم

عالی

خیلی عالی بود راحت می شد حفظ کرد بهتر از سایت های دیگر بود 

۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۷:۱۳ مینا بلوچی

عال_____یی      ببوو_________د

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی