با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۶ ب.ظ

چرا بچه ها دروغ می گویند؟

سخنی با خانواده ها

مادری می گفت :"پسرم هیچ وقت به من حرف راست نمی زند .نمره هایش را از من پنهان می کند . هر وقت دیر به خانه می آید و از او می پرسم کجا بودی ؟به من دروغ می گوید برای هر کاری ،دروغ های آماده ای دارد که تحویلم می دهد."

مادر دیکری می گفت :"دخترم دروغ های عجیب و غریبی به معلمش می گوید .یکبار گفته بود مادرم مریض است و در بیمارستان خوابیده است .بار دیگر گفته بود پدرم به مسافرت خارج رفته است .وقتی از او می پرسم چرا این حرفها را میزنی؟نگاهم میکند و جوابی نمی دهد و همین حالتش مرا بیشتر ناراحت می کند ."

پدری می گفت :"انگار دروغ گفتن عادت بچه ی من شده است . جلو روی من کاری را انجام می دهد و وقتی از او می پرسم چرا این کار را می کنی ؟ می گوید من نکردم !گاهی آنقدر با دروغ هایش مرا عصبانی می کند که مجبور می شوم کتکش بزنم ."

راستی چرا بچه ها دروغ می گویند؟آیا ذاتا دروغگو هستند یا دروغ گفتن را از ما بزرگترها یاد می گیرند؟آیا رفتار ما طوری است که آنها را مجبور به دروغ گفتن می کند ؟یا از دروغگویی خوششان می آید؟

در واقع هیچ بچه ای دروغگو به دنیا نمی آید بلکه آن را مثل بقیه کارها و رفتارهای دیگر کم کم یاد می گیرد اگر چه کودکان به خوبی می دانند که دروغ گفتن بد است و به قول خودشان دروغگو دشمن خداست ، اما باز به علتهای مختلف دروغ می گویند .مهمترین علل دروغگویی کودکان را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

                                                   ادامه دارد.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۰
ام البنین نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی