با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ

راهنمای گزارش پیشرفت تحصیلی

از آنجا که ارزشیابی کیفی - توصیفی با هدف ارتقا و بهبود کیفیت یادگیری ؛ انجام می شود لذا ایجاد فضایی برای توصیف عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آمور توسط معلمین بیانگر سطح دستیابی دانش آمور به آن اهداف می باشد . که نشان از قوت ها و ضعف های یادگیرنده (دانش آموز )خواهد داشت . در نتیجه اگر ضعفی مشاهده کنند می توانند اقدامات لازم را جهت برطرف کردن اشکالات انجام دهند .

به مطالب زیر توجه نمایید :

توصیف عملکرد باید با رتبه دانش آموز و عملکرد وی همخوانی داشته باشد .پس به تعاریفی که مورد نظر مسئولان است دقت نمایید .

خیلی خوب :

در صورتی که عملکردهای دانش آموزی در هر درس بر اساس اهداف و انتظارات آن درس بدون نقص یا با حداقل نقص (نقص های بسیار جزئی مثل عدم دقت دانش آموز در نکات بسیار جزئی )و تسلط کامل وی بر فرایند و نتیجه یادگیری آموخته ها در موقعیت های جدید و غیر تکراری باشد رتبه خیلی خوب تعلق می گیرد .

خوب :

در صورتی که عملکرد دانش آموز در هر درس بر اساس اهداف و انتظارات آن درس با نقایص اندک و آگاهی بر فرایند و نتیجه یادگیری خود و توانایی به کار گیری آموخته ها در موقعیت جدید باشد رتبه خوب تعلق می گیرد .

قابل قبول :

در صورتی که عملکرد دانش آموزی در هر درس بر اساس اهداف و انتظارات آن درس همراه با نقایصی باشد اما این نقایص مانع یادگیری های بعدی و به کارگیری آموخته ها در موقعیت های مشابه نشود رتبه قابل قبول تعلق می گیرد .

نیازمند به آموزش و تلاش بیشتر :

در صورتی که عملکردهای دانش آموزی در هر درس بر اساس اهداف و انتظارات آن درس با نقایصی همراه باشد که مانع یادگیری های بعدی وی شود رتبه نیاز به آموزش بیشتر تعلق می گیرد .


به اولیا توصیه می شود با توجه به اینکه توصیف عملکردها به صورت کلی می باشد برای درک درست میزان یادگیری و تشخیص صحیح تکلیف خود در جهت یاری رساندن به فرزندتان به پوشه کار و دفاتر مشق و آزمون و..... مراجعه نمایید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
ام البنین نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی