با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ

آیا می دانید؟

آیا می دانید چرا اسکناس زمانی که با لباسهای شما در ماشین لباسشویی شسته می شود پاره نمی گردد ؟

زیرا کاغذ اسکناس بر خلاف کاغذهای معمولی از چوب ساخته نمی شود . کاغذ اسکناس از پنبه ساخته شده و به همین علت دوام زیادی دارد .تولید کاغذ و چاپ اسکناس ساده نیست و موارد امنیتی زیادی در آن رعایت می شود . به همین علت چاپ اسکناس گران است بانک مرکزی هر سال اسکناسهای فرسوده را جمع آوری و نابود کرده و به جای آن اسکناس های نو چاپ می کند . این کار هزینه ی خیلی زیادی دارد پس در حفظ و نگهداری اسکناس کوشا باشید . روی آن چیزی ننویسید و مچاله اش نکنید و آن را در کیف پولتان قرار دهید.


درباره سرب بیشتر بدانید.

سرب فلزی سمی است و مصرف عمده ی آن در باطری های اسیدی - سربی است این باطری ها در خودرو ها استفاده می شوند زیرا هم ارزان هستند و هم قدرت بالایی دارند .

از سرب در رنگ های شیمیایی نیز استفاده می شود . به کار بردن رنگ های سرب دار در ساخت اسباب بازی کودکان در بعضی کشورها ممنوع شده است .


ساخت سکه

یکی از فلزاتی که در ساخت سکه از آن استفاده می شود نقره ی نیکلی یا نقره ی آلمانی نام دارد این فلز مخلوطی از مس و روی و نیکل می باشد و بر خلاف نام آن اصلا از نقره در این فلز استفاده نشده است .

خاصیت های این فلز عبارتند از : درخشان بودن -  - مقاومت در برابر خوردگی - شبیه بودن به نقره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۹
ام البنین نعمتی

نظرات  (۱)

"Viva la tankini!" - LOLI'm a fan of the smart, catchy alo-tnaeprp-rock. It sounds like a divine time! Your food talk has left me salivating. I wouldn't want to be Mr. Land Rover. He's got it coming.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی