با تو می گویم

زندگی یک سوال است آن را جواب بده
مشخصات بلاگ

در اینجا با روشها ی تدریس و نمونه سوالات و دل نوشته های خود در پایه ششم روبرو خواهید شد و برای موفقیت تلاش خواهید کرد یادت باشد قبل از آنکه صحبت کنی گوش کنی و قبل از آنکه بنویسی فکر کنی و قبل از آنکه صدمه بزنی احساس کنی و قبل از تنفر عشق بورزی

جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ب.ظ

معنای شعر باران

خوشا آنان که الله یارشان بی           به حمد و قل هوالله کارشان بی

خوش به حال کسانی که خداوند یاور و کمک رسانشان است و مرتب به خواندن قرآن (حمد و توحید) مشغول هستند

خوشا آنان که دایم در نمازند            بهشت جاودان بازارشان بی

خوش به حال آنهایی که پیوسته نماز می خوانند و بهشت جایگاه آنان است و پاداش خود را می گیرند (جاودان = همیشگی )

خداوندا به فریاد دلم رس            کس بی کس تویی من مانده بی کس

خدایا به صدای دل من گوش کن و به کمکم بیا تو یار بی کسان هستی من هم الان تنهایم و کسی را ندارم

همه گویند طاهر کس نداره           خدا یار منه چه حاجت کس

همه می گویند طاهر بی کس و تنهاست اما نمی دانند که خدا یار من است و به هیچ کسی نیاز ندارم

ای نام تو روییده به گلدان لبم         در مرحمت تو غوطه ور روز و شبم

لب را به گلدانی تشبیه کرده که نام خدا در آن رشد می کند (ای کسی که لبم پیوسته نام تو را تکرار می کند )من روز و شب در دریای لطف و مهربانی تو شناور هستم

در خاک طلب بذر دعا کاشته ام          باران اجابت تو را می طلبم

دانه ی دعا را در خاک نیاز و درخواست خود کاشته ام و منتظر هستم تا تو با باران رحمتت آن را برآورده کنی (حاجتم را مثل دانه سبز کنی )

اگر آن سبز قامت رو نماید           در باغ خدا را می گشاید

اگر آن انسان سبز پوش (منظور امام زمان عج ) ظهور کند تمام زیبایی های خداوندی را به ما نشان می دهد

تنم را فرش کردم تا بتازد      دلم را نذر کردم تا بیاید

برای آمدن او تن و جسمم را هم چون فرش کردم تا روی آن حرکت کند و دلم را نذر می کنم تا او ظهور کند و آرزویم را برآورده کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۴
ام البنین نعمتی

نظرات  (۵)

۱۴ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۳۶ صالح گندمی
باسلام ممنون از اینکه معنای شعر را گذاشتید
پاسخ:
سلام خواهش می کنم
با سلام ممنون از زحمهتتان که بی وقفه برای موفقیت ما می کوشید سپاسگزارم

پاسخ:
سلام پسرم شب خوش خواهش می کنم
قالب شعری اش ؟

معنی شعر عالی بود.سپاسگزارم
هر کدوم فرق میکنه چ.ون باهم نیستن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی